fbpx

TÄHELEPANU!Telli digiajakiri ainult 0,99€ eest.

Tervis

Hea füüsiline ja vaimne tervis annab elujõudu

2 minutit lugemist

Rääkides heast tervisest, arvatakse, et selle taga peitub pidev füüsiline aktiivsus, tegelikkuses on lisaks sellele vaja, et meie vaimne tervis oleks tasakaalus ning me toituksime tervislikult.  Seda, kuidas tagada hea füüsiline kui ka vaimne tervis, jagame sinuga nõuandeid, mida järgida.

1. Treeni aju nagu treenid oma keha!

Meie vaimse võimekuse alus on aju ja selleks, et see oleks terav, tuleb seda treenida sarnaselt meie kehale. Selleks, et aju treenida ei pea aga füüsiliselt pingutama, aga see-eest vaimselt. Aju treenimiseks on soovituslik õppida, näiteks on kasulik õppida pähe mõni hea luuletus või tekstirida või hoopiski alustada keele õpinguid. Samuti aitavad mälu treenida ka erinevad mängud nagu male ja isegi niisugused klassikalised kasiinomängud nagu blackjack ja pokker.

Mediteerimine aitab parandada meie keskendumisvõimet. Kui sa ei ole veel mediteerimisega sina peale saanud, siis tasub seda teha, sest lisaks stressi vähendamisele aitab mediteerimine parandada üldiselt meie keskendumisvõimet ja seeläbi parandab ülesannete sooritamist, mis vajavad suurt täpsust ja pühendumist.

2. Maga nagu beebi

Jah, hea uni on väga oluline! Täiskasvanud inimene vajab ööpäevas 7-8 tundi und ning üldiselt head unehügieeni. See tähendab seda, et meie unerežiim peaks olema võimalikult sarnane igale päevale: mine magama ja ärka igal päeval umbes samal ajal, nädalavahetustel võid endale lubada umbes 1-2 tundi pikemat und. Enne magama minekut proovi vältida alkohoolsete ja kofeiini sisaldavate jookide pruukimist kui ka liigset ekraani vaatamist (sh televiisori vaatamist), sest need tegurid vähendavad meie unekvaliteeti.

Viimaseks on väga oluline magamistoa õhutemperatuur kui ka voodi, millel magame. Viimase puhul tuleks eriti tähelepanu pöörata madratsile, mis peab pakkuma meie kehale õiget tuge kogu une vältel.

3. Söö tasakaalukalt!

Inimene võib süüa kõike, aga õigetes kogustes. Selleks, et mõista, mida millises koguses tarbida, aitab meid toidupüramiid. See selgitab meile, millises vahekorras tarbida teravilju ja millises maiustusi. Meist igaüks peaks enda toidulaual vähendama suure suhkrusisaldusega maiuste ja erinevate soolaste snäkkide osakaalu. Selle asemel aga suurendama seemnete, pähklite ja heade rasvade nagu avokaado, oliivid jt tarbimist. Vaata enda toidulaud üle ja liigu samm-sammu haaval tasakaaluka toidulauani.

4. Liigu rõõmuks!

Viimaseks räägime liikumisest! Nii nagu ka mediteerimine vähendab stressi, siis seda teeb ka liikumine. Hea tervise nimel tuleks meil liikuda vähemalt 30 minutit järjest viiel korral nädalas. Selliseks aeroobseks tegevuseks sobib hästi jalutamine, jooksmine, ujumine, mõne pallimängu mängimine jms. Sellele lisaks võib 1-2 korda nädalas teha ka lihastrenni. Lihastreening ei tähenda vaid jõusaalis käimist – erinevaid harjutusi, mis treenivad meie lihaseid, saab teha ka kodus enda keharaskusega.

Hea tervise tagab nii regulaarne liikumine, õige toit, aju treenimine kui ka üldine sisemine tasakaal. Leia aega tegeleda kõige eelnevaga ja märka kuidas elujõulisus kasvab!