TÄHELEPANU!Telli digiajakiri ainult 0,99€ eest.

RattasportUudised

Tartu Rattaralli rada muutub ka tänavusel aastal

1 minutit lugemist

Viimastel aastatel juba traditsiooniks saanud asjaolu, et SEB Tartu Rattaralli radu tuleb igal aastal muuta, jätkub ka sellel aastal. Kui eelmisel aastal sõideti rattaralli oma tavapärasele kulgemissuunale vastassuunas, siis sellel aastal saavad ratturid sõita küll traditsioonilisel rajal mööda vana Postiteed üle Liivamägede, kuid muutunud on linnast väljasõit pikemal distantsil ja finišisse tulemine mõlemal distantsil.

Uuendused seoses rattaralli pikema raja linnast välja viiva osaga tulenevad Tartu Ida Ringtee ehitusest, tänu millele ei ole võimalik linnast väljuda piki Võru maanteed. Distantsi algus on tavapärane ning kulgeb mööda Riia tänavat kuni Lõunakeskuse ringini. Seejärel minnakse mööda Ringteed värskelt renoveeritud Variku viaduktile, millele järgneb uus lõik parempöördega Rehepapi teele, mida mööda sõidetakse kuni Tõrvandini, kust pööratakse tavapärasele rattaralli rajale Võru maanteele.

Teine suurem muudatus on samuti seotud Ida Ringtee ehitusega ja puudutab linna sissesõidu eelset lõiku mõlemal distantsil. Esmakordselt läbib Tartu Rattaralli Ülenurme alevikku. Võru maanteelt Reola teeristist keerab rada paremale, ületab raudtee ja suundub vasakpöörde järel Ülenurme alevikku. Tartusse sisenetakse Võru tänava ja Ringtee kaudu, kust suundutakse Turu tänavale ja finišisse.

Pikema, võistlusdistantsi raja pikkus on 135 km, marsruut Tartu-Uhti-Liiva-Puskaru-Kanepi-Otepää-Vana-Rollerirada-Otepää Aedlinn-Otepää-Pangodi-Tatra-Ülenurme-Tartu.

Lühema raja pikkus on 65 km, marsruut Tartu-Elva-Pangodi-Ülenurme-Tartu.

Võistluste direktor Indrek Kelk: „Ülenurmest läbisõit on tingitud Lennujaama tee ja Tartu linna piiri vahelise maantee väga kehvast olukorrast. Kuna antud teelõik läheb renoveerimisele alles 2014. aastal, siis otsustasime sõitjate turvalisuse huvides sellel aastal Ülenurme pauna sisse teha.“ Kelk selgitab ka, et kuigi praegu ei ole Võru tn ja Ringtee rist rattaga läbitav, on ehitajad lubanud rattaralli ajaks antud teelõigu valmis ehitada.

Rajaskeemiga saab tutvuda SIIN.