fbpx

TÄHELEPANU!Telli digiajakiri ainult 0,99€ eest.

#minavalinliikumise

“Olen endast pika võrkpallikarjääri jooksul kõik andnud!”

3 minutit lugemist

Sel aastal on Boost Yourselfil fookuses sportimine, selle teemaga seoses oleme ellu kutsunud aasta suurima kampaania „Mina valin liikumise“. Igal nädalal intervjueerime erilisi ja põnevaid spordialade eestvedajaid. Meie seekordne vestluskaaslane on võrkpallur Kert Toobal.

Kuidas saada võrkpalluriks

Kert Toobali sõnul saab ühest poisist võrkpallur, kui ta väiksena korralikult trennis käib ja teeb seda, mida treener ütleb. Vahel tuleb teha isegi rohkem, kui sinult oodatakse. Väga suurt rolli spordis tippu jõudmiseks mängib Toobali arvates tahtejõud ning seltskond meie ümber. Arengut soodustavas keskkonnas peab alati olema keegi sinust parem – eeskuju, keda tahad justkui kinni püüda. „Väiksele poisile võib eeskuju olla paar aastat vanem poiss, kellele ta tahab järele jõuda. See on nagu püramiidsüsteem, samm-sammult edasi liikumine,“ ütleb Toobal.

Esimene treener jääb alatiseks meelde

Toobal meenutab, et alustas võrkpallitreeninguid Türil Villi Vantsi käe all ja et võrkpalli trenn oli noorte seas populaarne. Ta mainib, et alguses ei olnud treeneril üldse nii lihtne suurt karja ohjes hoida. Treeningud ei olnud esialgu sugugi mitte klassikalise võrkpalli stiilis, vaid alustati hoopis liikumismängude ja teatevõistlustega. Toobalile meeldis Vantsi juures see, et treener oli ise väga aktiivne ja tegi kõike poistega kaasa. „Ta oli heas vormis, mängis meiega jalgpalli ja oskas ise tehniliselt kõike teha ja seletada. Kord oli majas ja meile õpetati viisakusreegleid. Meist üritati kasvatada normaalseid inimesi,“ ütleb Toobal, et trennis käimise puhul on oluline distsipliini olemasolu ja treeneri kuulamine.

Tippsportlaseks saamiseks tuleb vaeva näha

Toobal mäletab, et oli umbes 15-aastane ja käis üheksandas klassis, kui hakkas mõtlema tippsportlaseks saamise peale. Selles vanuses hakati käima noortekoondiste võistlustel ja Balti matšidel, kus esialgu mängiti lätlaste, leedukate ja ka soomlaste vastu. Sportlane tõdeb, et heaks sportlaseks olemine ei tulnud tema jaoks lihtsalt ning ta pole kunagi olnud ainult lihtsalt andekas. „Olen pigistanud iseendast võimalikult palju välja ja endaga vaeva näinud,“ ütleb võrkpallur. Kuid ta lisab, et ka talent, õnnefaktor, head otsused ja tervis mängivad tippu pürgimisel määravat rolli.

Annab noorematele nõu

Mõned viimased aastad on Kert Toobal saanud endale nõuandja rolli, sest nooremad mängijad tulevad vanameistri juurde soovitusi saama. „See on roll, mis tihti ei paistagi silma, aga võtab kindlasti energiat, sest pean teiste mängu jälgima ja nendega vestlema,“ ütleb Toobal. Sportlane pole seda rolli endale teadlikult võtnud, aga kui keegi tuleb tema juurde nõu küsima, on ta alati nõus aitama. „Või kui midagi on väga metsas, siis ikka ütlen ise välja oma arvamuse,“ tunnistab ta.

Karjääriga on rahul

Oma 33 aasta pikkusele võrkpallikarjäärile vaatab mees tagasi rahulolevalt ja ütleb, et ei oleks kunagi uskunud, et suudab nii kaua selles karussellis kaasa teha. Võrkpallur on endast andnud kõik ning pole endasse midagi jätnud. Sellise elustiiliga kaasnesid muidugi paljud loobumised eraelus. „Olen järginud põhimõtet, et sportlaskarjäär saab mingi hetk läbi ning kui see ükskord juhtub, ei taha ma, et mul jääks sinna agasid või olekseid,“ tõdeb Toobal. Ainuke asi, mis sportlast kripeldama on jäänud, on võrkpalli MM-ile mitte pääsemine. „See polnud väga kaugel, muutus juba käegakatsutavaks ja seepärast jäi kuklasse häirima,“ nendib mees.

Hooaegade vahel palju puhata ei saa

Sportlase sõnul on võrkpallurina väga raske aru saada, millal üks hooaeg algab ja teine lõpeb. „See on lõputu jada,“ ütleb Toobal, „heal juhul lõpeb üks võistlusperiood nädala või pooleteise pikkuse puhkusega, kui juba algab uus.“ Lisaks võrkpalli mängimisele käivad mehed vähemalt kolm korda nädalas jõusaalis, ujuvad ja teevad spinningut. Jooksutrenni toimub neil vähem, sest seda teevad nad saalis või rannaliival koos palliga nagunii. Soojendusharjutustes kasutavad sportlased kummiharjutusi, redeliga liikumisi ja koordinatsiooniharjutusi. Võrkpallimängud moodustavad kogu treeningkavast ainult umbes 30%, sest trennis harjutatakse rohkem kindlaid tehnikaid, nagu näiteks servid, vastuvõtmised jms.

Kogu intervjuud Kert Toobaliga saate järele kuulata Boost Yourselfi Facebooki lehelt. Boost Yourself on tervisliku elu saadik, meie teame, et täisväärtusliku elu kolm kuldset reeglit on tasakaalukas toitumine, hoidev kogukond ja järjepidev liikumine. Aastal 2021 on fookuses liikumine! Kampaaniat #minavalinliikumise toetab Boost Yourselfi Training tervisetoodete spordisari. See on mõeldud kõigile, keda ühendab armastus spordi vastu – köielkõndijast profiratturini!

 

Vaata kõiki täispikki videointervjuusid aasta läbi Boost Yourselfi kodulehelt.

 

Tekst: Boost Yourself
Foto: Jake Farra