fbpx

TÄHELEPANU!Telli digiajakiri ainult 0,99€ eest.

Jooksmine

Miks valida oma lemmikspordialaks triatlon?

2 minutit lugemist

Inimesed hoolivad aina rohkem oma tervisest ja elu kvaliteedist. Mõõdukas sport on kehale vajalik ning tõstab toonust ja teravdab vaimu ja meelt. Öeldakse ju, et terves kehas peitub terve vaim!

Kuid millist spordiala valida hobispordiks või tervisespordi harrastamiseks?

Kui sul pole tahtmist rassida jõusaalis ning eelistad pigem kestvusalasid nagu jooksmine või jalgrattasõit, siis miks mitte proovida üht kindlasti raskemat ja füüsilist pingutust nõudvat triatloni.

 

Triatloni populaarsus

Miks just triatlon on viimastel aastatel kogunud hulganisti populaarsust ja võistlustel osalevate harrastussportlaste arv proffide kõrval aina tõuseb?

Triatloni harrastajaid on maailmas üle 4 miljoni ning ala populaarsus aina kasvab.

Nüüd osaleb ka Ironmani maratonil nii eksminister, näitleja või bussijuht: ikka selleks, et panna proovile oma keha ja vaim ning tunda seda suurt saavutuse ja ära tegemise tunnet. See on see, mis paneb meid sporti tegema ning enda keha treenima.

Suurematele ja tähtsamatele võistlustele nagu Ironman on võimalik teha ka spordiennustus, et toetada oma lemmikut. Spordiennustus aitab ala huvilistel saada ka täpset ülevaadet sportlastest ja nende võiduvõimalustest.

Mis on triatlon?

Triatlon koosneb ujumisest, jalgrattasõidust ja jooksmisest ning sellises järjekorras läbitakse ka distants.

Põhjuseks, miks läbitavad alad on just sellises järjestuses on turvalisus, jagades raskeimad koormused võistluse algusesse, vähendades võimalust saada terviserikkeid või vigastusi, mida võib juhtuda näiteks kurnatuna jalgrattaga sõites.

Kuna jooksmisel on kõige väiksem tõenäosus kehale kahju teha, siis on see ka jäetud viimaseks ehk kolmandaks.

Triatloni harrastamiseks ei ole vaja palju: jalgratast, jooksujalatseid ning ujumiskostüümi.

Harjutamiseks võiks oma treeningkavasse jagada päevad kõigi kolme vahel, et saaksid keha võrdselt treenida.

Triatloni kogukond on üks suur perekond ja see on tõenäoliselt üks sõbralikemaid spordialasid, kus algajatesse suhtutakse aupaklikult ja toetavalt. Küllap ikka seetõttu, et triatloni läbimisel, olgu see lühike distants või Ironman, on oluline eneseületamine ja saadav rõõmutunne.

 

Kellele sobib triatlon?

Triatlon sobib harrastamiseks kõigile, kes oskavad ujuda ning ei pelga ka rattasõitu ning jooksmist.

Kõik tegevused tõstavad lihastoonust, üldist sportlikku vormi ja vastupidavust, mis teenib enim meie tervist ja garanteerib parema elukvaliteedi.
Erinevad distantsid triatlonis annavad võimaluse osaleda ka algajatel sportlastel.

 

Triatloni distantsid

Üldiselt jagunevad triatloni distantsid järgmiselt:

standard- ehk sprindivõistluse ujumisdistantsi pikkus on 750 m, jalgrattasõit 20 km ja jooks 5 km.

Sellest järgmine tase on põhi– ehk olümpiadistants, mis jaguneb vastavalt 1,5 km ujumist, 40 km jalgrattasõitu ja 10 km jooksu.

Nendelt distantsidelt leiame ka palju harrastussportlasi oma võimeid testimas.

Edasi läheb pikale distantsile, kus varieeruvalt ujutakse 2-4 km, ratta seljas sõidetakse 50-180 km ja joostakse 15–42,2 km.

 

Ironman

Triatloni spordiala võistluste ja tiitlite kroonijuveel on Ironman võistlussari, kus osalejad läbivad ülipikad distantsid:

1,9 km ujumist, 90 km rattasõitu ning 21,1 km jooksmist või 3,8 km ujumist, 180 km jalgratast ja täismaratoni jagu jooksmist ehk 42,2 km distantsi.

 

Nagu näha, on võimalusi erinevaid, et osaleda triatloni võistlustel. Iga harrastaja saab valida omale sobiva distantsi ning miks mitte tasapisi ülespoole pürgida.
Kuigi triatloni võib määratleda kui suvist spordiala, siis treenida saab edukalt ka talvel. On ju iga treeningsaal varustatud veloergomeetrite ja jooksulintidega, kus ka talvel saab end edukalt vormis hoida ning anda kehale vajalikku koormust.

Kui sind ei tõmba just võistlustel osalemine, siis ujumine, jalgrattasõit ja jooksmine on tervisespordiks väga hästi sobivad alad, mis annavad sulle hea enesetunde ning värskuse kehale ja vaimule.